9 Dec 2010

Protrett - Mine klassekamerater



Da var det protrett, JEG ELSKER Å TA PROTRETT! Siden jeg tok bilder av Gard Marie som gikk i hvitt, har lyst hår og sto ved en hvit bakrunn, følte jeg at jeg kunne gni det inn, med å gi bildene et engleaktig uttrykk.
I bilde nr. 2 finnet vi et interessepunkt og skrå linje. Jeg har gjort bildene lysere, økt skarpheten, dust ut kantene og retuskjert bilde. 
Jeg har lært at vis jeg tar noen bilder i dårlig lys, må jeg redigere en del.

Bilde 1 og 2:
- Lukker 1/40
- Blender f/4,0

Orginal bildene:



Bilder :

- Lukker : 1/60
- Blender : f/4,0


Dette er noen ekstra bilder jeg legger til, fordi jeg liker dem så godt. Så hva skal jeg si om ideen her, det var Alice som kom med sin berømte "Bart på fingeren", noe som ga protrett bilde en liten vri. det eneste jeg har gjort er å gjøre bildene litt lysere. Jeg ba henne hele veien om å løfte hode slik at lyset i taket kom i hele ansikte og spessielt ved øynene. Vell, Alice er et interessepunkt i seg selv.







Bilder :

- Lukker : 1/80
- Blender : f/4,5

Her har jeg bare beskjært bildene. Bildene blei tatt i skuret utenfor skolen da vi fikk prøve å te bilder med reflektor.   

Kamera: Canon EOS 550D"

1 comment:

  1. Oi ! Kanskje du kunne ha redigert de veeeldig tørre leppene mine på de to bildene av meg :P såg heilt skabb ut !

    ReplyDelete