14 Dec 2010

Sluttinnlegg - dette halv året...



Dette halvåret har vært et intresangt halvår i foto, et helt nytt tema, med en haug med utfordringer. I faget foto har vi lært veldig mye på veldig kort tid. Vi har lært å bruke InDesign og laget mange flotte Grafisk designede etiketter. Deretter lærte vi om kameraets funksjoner, og vi fikk leke oss med blender og lukker. Vi ha selvsakt lært om komposisjoner, det gyllne snitt, interessepunkt, skrålinjen osv. Vi har lært å redigere bildene våre i iPhoto, Bridge og photoshop. Vi har brukt reflektor, prøvd ut skolens photostudio og laget dokumentasjon.

Vi har fått en del og holde fingrene i, det har vært utfordrene siden det var et helt nytt fag for oss og jeg selv ikke har tatt så veldig mange bilder før, og vett i hvertfall ikke hvordan et kamera fyngerer, men nå gjør jeg det. Men det har vært veldig gøy og veldig spennende.

Jeg syns også at det at vi blogget om alle eksusjonene, oppgavene og innleveringene har vært helt genial. for da kan jeg altid se det jeg har gjort og i tillegg få inspirasjon og lære av de andre i klassen.

No comments:

Post a Comment